Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою

Зазначені нижче програми, які реалізуються в Зеленьківському НВК, можна переглянути на сайті МОН України - http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Освітні програми, що реалізуються в школи. Напрямки реалізації

Згідно з чинним законодавством організовано освітній процес відповідно до рівнів типових освітніх програм трьох ступенів навчання:

І ступінь – початкова освіта тривалістю чотири роки;

ІІ ступінь – базова середня освіта тривалістю п’ять років;

ІІІ ступінь – повна середня освіта тривалістю два роки.

1. Реалізація предметного і надпредметного змісту навчання, що забезпечує розвиток здібностей дитини, становлення її як повноцінної, соціально активної, конкурентноздатної особистості, яка володіє ключовими компетентностями (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність).

2. Забезпеченнядіяльнісної спрямованості навчання, яке передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практичну його спрямованість;

3. Реалізацію в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньо предметних зв’язків;

4. Наскрізних ліній, що є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів;

5. Зосередження педагогічного колективу на цілеспрямованості, системності і єдності діяльності в змісті освіти.

Кожна з них визначає:

1. Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.

2. Очікувані результати навчання учнів.

3. Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

4. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.

Нормативно-правове забезпечення:

· Державний стандарт початкової освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів Українивід 21.02.2018 року №87;

· Державний стандарт початкової загальної освіти, затверджений Постановою кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462;

· Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений Постановою кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №898;

· Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 року №6;

· Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 407;

· Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 року №268;

· Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 405;

· Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 408;

· Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 406;

* Наказ "Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня" від 28 листопада 2019 №1493.

Принципи реалізації освітньої програми:

· забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

· забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

· розвиток інклюзивного освітнього середовища;

· забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

· науковий характер освіти;

· цілісність і наступність системи освіти;

· прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

· відповідальність і підзвітність органів управління освітою та закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності перед суспільством;

· інтеграція з ринком праці;

· нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

· свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

· гуманізм;

· демократизм;

· єдність навчання, виховання та розвитку;

· виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

· формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

· формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

· формування громадянської культури та культури демократії;

· формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля.

Принципи реалізації освітньої програми:

Кiлькiсть переглядiв: 129

Коментарi