Творча група:

"Упровадження індивідуального навчання в закладі"

Назва організації, при якій створене індивідуальне навчання - Зеленьківський навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад".

Початок роботи вчителя з індивідуального навчання - вересень, 2021 рік.

«Упровадження інклюзивного навчання в закладі освіти»

Тема, над якою працює творча група:

«Розробка та впровадження методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі»

Паспорт творчої групи

• Назва організації, при якій створена творча група – Комунальний заклад Зеленьківський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – Дошкільний навчальний заклад»

• Початок роботи групи – вересень, 2018 року

• Керівник творчої групи – Пилипенко Наталія Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель англійської мови, вища кваліфікаційна категорія, звання «старший вчитель»

• Тема, над якою працює творча група: «Розробка та впровадження методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі.»

• Мета роботи: Створення умов для творчої діяльності вчителів, спрямування їхньої роботи на пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, самореалізація й особистий розвиток учителів і учнів школи.

І Вступ

Актуальність проблеми. Творча група «Упровадження інклюзивного навчання в закладі освіти» асистентів вчителів, практичного психолога і соціального педагога упродовж 2018-2023 років працюватиме над темою «Розробка та впровадження методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі.»

Метою роботи творчої групи є створення умов для творчої діяльності вчителів, спрямування їхньої роботи на пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, самореалізація й особистий розвиток учителів і учнів школи.

Упровадження інклюзивної освіти є важливим чинником розвитку суспільства, адже воно передбачає навчання всіх без винятку дітей у загальноосвітніх навчальних закладах, створення умов пристосування освітнього процесу до особливих потреб дитини.

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу. Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. В інклюзивних класах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення. Інклюзія є соціальною концепцією, яка передбачає розуміння мети – гуманізація суспільних відносин і прийняття прав осіб з обмеженими можливостями на якісну та доступну освіту. Інклюзія в освіті – це ступінь інклюзії в суспільстві, одна з гуманітарних ідей його розвитку.

Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним, як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з нормальним рівнем розвитку, членів суспільства в цілому. Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

Завдання творчої групи. З урахування рівня організації навчально- виховного процесу робота здійснюватиметься за напрямками:

• працювати над створенням освітнього середовища, яке має відповідати потребам і можливостям кожної дитини;

• створювати умови для творчої діяльності вчителів, спрямовувати їхню роботу на пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, самореалізація й особистий розвиток учителів і учнів школи;

• підвищувати науковий та методичний рівні вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами;

• удосконалювати навчально-виховний процес як передумову зростання інтересу учнів до навчання та запобігання низької успішності школярів;

• застосовувати найрізноманітніші методичні прийоми, які відповідають змісту навчального матеріалу і стимулюють пізнавальну діяльність учнів.

• Вдосконалювати індивідуалізацію, диференціацію навчально-виховного процесу під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

ІІ. Алгоритм роботи творчої групи( із зазначенням термінів діяльності)

1. Підготовчий етап. Аналіз шкільної практики, якісного складу наявних педагогічних кадрів. Визначення науково-методичної теми. Розподіл обов'язків та питань для кожного члена групи. \травень, 2018 р\

2. Науково- методична підготовка. Психологічна підготовка до сприйняття нового. Вивчення наявної науково-педагогічної літератури з даної теми та нормативно-правової документації, засвоєння передового досвіду, з’ясування сутності того, що впроваджується. \серпень, 2018 р.\

3. Складання програми діяльності. Визначення конкретних цілей і завдань групи. Розробка моделей, рекомендацій, порад щодо застосування на практиці існуючого досвіду. Розробка змісту діяльності творчої групи.

\2018 -2019 н.р.\

4. Визначення шляхів розв’язання проблеми. Колективне обговорення висунутих гіпотез. Випробувальне впровадження кращого педагогічного досвіду з даної теми. \2019- 2022 р.\

5. Аналіз і підсумок результатів. Апробація набутого досвіду на основі нових педагогічних ідей, рекомендацій, розроблених творчою групою. (Звіт на конференції про результат, форми і методи, що використовувалися для досягнення результату.) \травень, 2023 р.\

6. Запровадження досвіду творчої групи в масову практику. Поширення набутого досвіду (виступи на семінарах, педрадах), надання допомоги вчителям. Вивчення перспективи подальшого існування напрацювань цієї групи.

ІІІ. Склад членів творчої групи 2020\21 н.р.

№ Прізвище, ім’я, по батькові Посада Фах Назва навч. закладу

(за необхідності) Стаж Кв. категорія, звання

1 Пилипенко Наталія Василівна Заступник директора з навчально-виховної роботи Англійська мова Київський ДПУ ім. М.П.Драгоманова 26 Вища, старший вчитель

2 Ремез Людмила Олександрівна Асистент вчителя Зарубіжна література Київський державний університет

ім. Т.Г.Шевченка 33 Спеціаліст - 11 розряд

3 Юрова Ніна Вікторівна Асистент вчителя Трудове навчання, інформатика Переяслав-Хмельницький ДПУ

ім. Г.Сковороди 13 Спеціаліст - 11 розряд

4 Гузій Яна Сергіївна Асистент вчителя Географія Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка - Спеціаліст – 11 розряд

5 Мельник Наталія Анатоліївна Практичний психолог Українська мова і література Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова 13 І

6 Околот Алла Сергіївна Соціальний педагог Соціальний працівник Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова 3 спеціаліст

7 Здір Світлана Федорівна Асистент вчителя Початкове навчання Ржищівський гуманітарний коледж 3 Спеціаліст – 11 розряд

8 Купрієнко Жанна Миколаївна Класний керівник 1 класу Початкове навчання У КМІУВ імені Б. Грінченка

9 Яременко Ганна Іванівна Класний керівник 2 класу Початкове навчання

10 Сад Олена Михайлівна Класний керівник 3 класу Початкове навчання

11 Чучмій Любов Леонідівна Класний керівник 4 класу Початкове навчання

10 Купрієнко Жанна Миколаївна

11 Білик Тетяна Іванівна Класний керівник 1 класу

Кiлькiсть переглядiв: 127

Коментарi