ДЛЯ ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО 1 КЛАСУ ПОДАЮТЬСЯ ВІДПОВІДНІ ДОКУМЕНТИ:
Заява про здійснення 6 річного віку;
- Медична довідка;
- Свідоцво про народження.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Школа – це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, і нам важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.
2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.
Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.
3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.
4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються. Якщо дитина перебуває в задусі, у неї знижується активність, вона втомлюється, закатує істерики. Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.
5. Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (більше 8), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.
Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.
6. Часто дитина перед вибором: з якого завдання почати – з простого чи складного? Це залежить від того, як ваша дитина “вступає в діяльність”. Щоб це зрозуміти, треба поспостерігати: як дитина прокидається?
Є діти, які швидко встають, умиваються і починають усе робити. Коли така дитина їсть, вона спочатку з’їдає всі найсмачніші шматки і залишає несмачні наостанок. У такому ж режимі вона “вмикається” в усе нове. Тобто дуже швидко “входить” в урок – але й швидко втомлюється. Вона швидко здає контрольну роботу – але не факт, що там не буде помилок. Про таких дітей кажуть, що вони все схоплюють миттєво, але не зрозуміло, наскільки довго будуть це пам’ятати. Таким дітям треба складне давати на початку. І робити зарядку після уроку.
Натомість, є діти іншого типу – які довше розганяються. Вони “вмикаються” не так швидко – але довше йдуть. Ці діти переважно встають поволі, не з першого разу, зазвичай спочатку з’їдають несмачне, а смачні шматочки залишають наостанок. Таким дітям треба на розгін давати легкші завдання, а складні – потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику – якщо музика їх не відволікає. Або робити перед уроком зарядку.
7. Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”. Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб.
Рекомендації щодо проведення профілактичних заходів з недопущення поширення випадків COVID-19 в закладах громадського харчування та продовольчої торгівлі
Поширення випадків нової коронавірусної інфекції (COVID-19) в країнах Європейського союзу та країнах, що ділять спільний державний кордон з Україною, потребують підвищення рівня обізнаності, посилення та проведення додаткових профілактичних заходів в закладах громадського харчування та продовольчої торгівлі на всій території країни.
Загальна інформація про захворювання
Коронавірусна інфекційна хвороба COVID-19 була вперше виявлена в місті Ухань провінції Хубей Китайської народної республіки в грудні 2019 року.
Станом на 2 березня 2020 року в світі зафіксовано понад 89 000 випадків в 67 країнах, в тому числі в країнах, що мають спільний державний кордон з Україною – Білорусі, Румунії та Російській Федерації.
Вірус передається від людини до людини повітряно-крапельним шляхом при тісному контакті.
Основні профілактичні індивідуальні заходи
До основних індивідуальних профілактичних заходів належать:
гігієна рук – часте миття з рідким милом або обробка спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після кожного контакту з тваринами, відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, перед приготуванням їжі тощо;
гігієна кашлю – прикриття роту та носа при кашлі та чханні зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою, яку необхідно знешкодити відразу після використання;
утримання від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі, або збереження обов’язкової дистанції та обмеження часу при контакті (не менше 1 метра);
утримання від дотиків обличчя руками;
у разі виникнення симптомів захворювання, таких як лихоманка, кашель, ломота в тілі тощо, слід залишитися вдома та утриматись від відвідувань місць скупчень людей;
використання медичної маски за наявності респіраторних симптомів, перерахованих вище, її своєчасна заміна (кожні 3 години або негайно після забруднення) з подальшим знешкодженням та миттям рук з милом або обробкою рук спиртовмісним антисептиком відразу після знімання маски.
Інформаційні матеріали додаються.
Попереджувальні заходи з організації роботи
Необхідно:
провести роз’яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників;
роздрукувати та/або оновити інформаційні постери та нагадування персоналу про важливість та техніку миття рук та/або обробку рук спиртовмісними антисептиками;
не допускати працівників, які мають ознаки респіраторних захворювань до роботи та обслуговування громадян;
забезпечити та контролювати постійну наявність рідкого мила, одноразових паперових рушників, спиртовмісних антисептичних засобів як для персоналу, так і для відвідувачів;
забезпечити наявність засобів індивідуального захисту (ЗІЗ) для кожного працівника з розрахунку 1 медична маска на 3 години роботи на особу та 1 флакон (100 мл) спиртовмісного антисептика на 1 особу на зміну (до 12 годин), провести відповідне навчання з використання та знешкодження відпрацьованих масок, серветок та встановити відповідний контроль за дотриманням правил;
забезпечити можливість використання спиртовмісних антисептиків для відвідувачів;
оновити контактну інформацію про заклади охорони здоров’я, які надають медичну допомогу при виникненні інфекційних хвороб та використовувати її в роботі, поширити серед працівників;
користуватися послугами лише надійних постачальників, які дотримуються високих стандартів гігієни та вимог роботи з персоналом;
забезпечити відвідувачів достатньою кількістю одноразових серветок на столах обслуговування (та при видачі меню на виніс).
Дезінфекція, прибирання та утилізація
Необхідно:
забезпечити вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів та провітрювання не рідше, ніж кожні 3 години та після закінчення зміни;
проводити обробку поверхонь, місць контакту рук відвідувачів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, барні стійки, дитячі кімнати, тощо) спиртовмісними дезінфекційними засобами з мінімальним терміном експозиції відповідно до інструкції;
мінімізувати ручне миття посуду та, за можливості, забезпечити миття в посудомийних машинах при високих температурах;
забезпечити окреме місце для знешкодження використаних персоналом засобів індивідуального захисту та одноразового посуду, що використовується, в пластикові пакети, що закриваються;
забезпечити знезараження (дезінфекцію) зібраних матеріалів перед знешкодженням протягом або в кінці зміни.
Використання дезінфікуючих засобів
При дезінфекції необхідно використовувати стандартні дезінфекційні засоби, зареєстровані відповідно до законодавства, та які мають чинне Свідоцтво про державну реєстрацію. Необхідно дотримуватись інструкції до кожного окремого дезінфекційного засобу, в тому числі щодо дотримання його ефективної концентрації та експозиції (з дотриманням часу перебування на оброблюваній поверхні).
Для дезінфекції можуть використовуватись дезінфекційні засоби та антисептики, зареєстровані відповідно до чинного законодавства та мають чинне Свідоцтво про державну реєстрацію:
антисептики для обробки шкіри рук – спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо);
препарати для дезінфекції поверхонь з мінімальним терміном експозиції (експозиція від 30 сек до 2 хв) - спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо) для поверхонь, обладнання тощо – деззасоби на основі четвертинних амонієвих сполук чи хлорвмісні препарати (бажано таблетовані форми для забезпечення чіткого дозування)
Критерії розподілу об’єктів дезінфекції закладів громадського харчування, продовольчої торгівлі за ступенем ризику інфікування та режимами дезінфекції
Ступінь ризику інфікування Об’єкт дезінфекції Спосіб дезінфекції
Високий посуд, кухонне приладдя протирання, зрошування, замочування та занурення
шкіра рук персоналу миття рук з милом або спиртовмісним антисептиком
Середній
поверхні робочих столів, обладнання тощо протирання, зрошення
поверхні, що контактують з відвіду-вачами (столи, стільці, вітрини тощо) протирання, зрошення
Низький підлога, стіни, меблі тощо протирання, зрошення
Для отримання актуальної інформації, рекомендацій щодо планування та організації роботи та донесення її до працівників, користуйтесь надійними джерелами:
Розділ веб-сторінки Всесвітньої організації охорони здоров’я, присвячений новому коронавірусу:
https://www.who.int/health-topics/coronavirus
Веб-сторінки МОЗ України та ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»:
https://phc.org.ua/
https://moz.gov.ua/
Сторінки у мережі Фейсбук:
https://www.facebook.com/phc.org.ua/
https://www.facebook.com/moz.ukr
КЗ ЗЕЛЕНЬКІВСЬКИЙ НВК «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів – ДНЗ»
Н А К А З
16.12.2019 с. Зеленьки №129
Про використання мобільних телефонів
під час навчально-виховного процесу
З метою якісного забезпечення організації навчально-виховного процесу, поліпшення організації режиму роботи НВК, захист цивільних прав усіх суб’єктів освітнього процесу та сприяння підвищенню якості й ефективності одержування освітніх послуг, а також гарантії психологічно комфортних умов навчального процесу
НАКАЗУЮ:
1. Заборонити з 1 січня 2020 року використання мобільних телефонів у навчальному закладі всіма учасниками навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять.
2. Дозволити користуватися мобільним телефоном лише під час перерв у беззвуковому режимі.
3. У разі порушення порядку користуватися мобільним телефоном на перший раз порушнику висловити попередження із записом у щоденник, вдруге – вилучити телефон та повернути лише батькам без права наступного користування.
4. Адміністрація НВК не несе відповідальності за збереження мобільного телефона та його пошуки у разі зникнення. Відповідальність за збереження телефона лежить тільки на його власнику.
5. Заступнику директора з виховної роботи Оксентіюк Л.О. до 25.12.2019 року ознайомити учнів та педагогічних працівників НВК зі змістом даного наказу на шкільній лінійці, а також розмістити на стенді учнівського самоврядування.
6. Адміністратору сайту НВК Люфт В.В. розмістити даний наказ на сторінках «Офіційна інформація», «На допомогу батькам» шкільного сайту.
7. Класним керівникам 1-11 класів:
7.1. До 25.12.2019 ознайомити учнів з правилами використання мобільного телефона у громадських місцях і навчальному закладі.
7.2. До 25.12.2019 року ознайомити батьків зі змістом даного наказу.
8. Відповідальність за виконання наказу покладаю на заступника директора з виховної роботи Оксентіюк Л.О..
9. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор НВК Л.П. Генералова
ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ
під час навчально-виховного процесу
· Суворо заборонено використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу в школі.
· Під час уроків, виховних годин чи позакласних заходів, а також під час перебування в шкільній бібліотеці необхідно вимикати або переводити телефон у режим «без звуку».
· Під час проведення уроків чи інших заходів мобільний телефон не повинен знаходитися на робочому місці.
· Якщо ж ця заборона буде порушена, то вчитель має право вилучити телефон і повернути його батькам учня.
· Терміново зв’язатись з кимось по телефону можна тільки під час перерви.
· Не залишати без догляду мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.
· Відповідальність за збереження мобільних телефонів адміністрація та педагогічний колектив НВК не несе.
· У випадку крадіжок мобільних телефонів дирекція та вчителі не вживають жодних заходів щодо їх пошуку.
· Заборонено фотографувати мобільним телефоном, робити звукові записи або ж знімати ним відео – як під час перерв, так і під час уроків, виховних годин.
· Не використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.
Чим так небезпечна дифтерія: симптоми, профілактика та лікування
Після спалаху кору Україна стоїть на порозі ще одної небезпечної інфекційної хвороби – дифтерії. У жовтні 2019 року випадки захворювання на дифтерію виявили на Закарпатті та у Києві, проте люди вакцинуватись не поспішають, а сироваток не вистачає.
За словами відомого лікара Євгена Комаровського, ця інфекція є небезпечніша від кору, адже смертність від дифтерії складає 50%. Про симптоми дифтерії, а також її профілактику та лікування читайте у матеріалі Здоров'я 24.
Дифтерія– гостра інфекційна хвороба. Переважно вона вражає органи серцево-судинної, дихальної та нервової систем, а також надниркових залоз. На місці, яке вражає інфекція, виникає запальний процес з фібринозним нальотом.
Шляхи зараження
Мікроб дифтерійна паличка є збудником дифтерії. Найчастіше дифтерія поширюється при чханні, кашлянні чи диханні, заразитись нею можна також через посуд, іграшки, канцелярські товари, та інші речі, яких торкався носій.
Трапляються випадки, коли збудник дифтерії проникає в організм через слизову ока, шкіру, рани або слизові оболонки статевих органів.
До речі, носіями дифтерійної палички можуть бути люди, які не мають симптомів захворювання, але в носоглотці у них живуть, розмножуються і виділяються з кашлем і чханням небезпечні мікроорганізми.
Різновиди дифтерії
Враховуючи місця ураження дифтерійною інфекцією, виокремлюють такі форми захворювання:
Три останні форми трапляються вкрай рідко. А от найпоширенішою є форма дифтерії мигдалин.
Дифтерія має кілька форм, найпоширеніша: дифтерія мигдалин
Симптоми
Перші симптоми дифтерії можуть нагадувати звичайну ангіну: біль у горлі, загальне погіршення самопочуття, підвищення температури тощо. При цьому при дифтерії на мигдалинах чи інших уражених інфекцією органах з’являється сіро-білий наліт. Коли хворий видаляє цей наліт, то рана починає кровоточити, а через деякий час наліт знову проступає.Також при дифтерії з'являється специфічний солодкуватий запах з рота. Через деякий час уражене місце може набрякати. Одним із симптомів дифтерії є набрякле горло
Особливо небезпечно цей симптом протікає у дітей. Тоді може виникнути задуха, це може призвести навіть до смерті.
Небезпечним є не лише сама дифтерія, але й ускладнення, які вона може викликати. Зокрема, пережита хвороба може призвести до ураження центральної нервової системи (параліч дихальних м'язів: шиї, голосових зв'язок і піднебіння) та міокардитів. Внаслідок паралічу дихання людина може померти.
Лікування
Хворих навіть з підозрою дифтерії одразу ж госпіталізують в інфекційний стаціонар. Основним методом лікування є введення пацієнту антитоксичної протидифтерійної сироватки. Щоправда, перед цим хворий проходить тести на чутливість до компонентів препарату.
Паралельно з цим медики проводять дезінтоксикаційну терапію, хворому також вводять курс антибактеріальних препаратів, зокрема антибіотиків. Крім того, у цей період пацієнту треба вживати якомога більше рідини.
Профілактика та щеплення
Найефективнішим методом профілактики є щеплення. Щоправда, вакцина не дає 100% гарантії уберегти людину від ураження, однак у хворого із щепленням дифтерія протікає у значно легшій формі або симптоми можуть зовсім не проявлятись. У другому випадку людина є лише носієм.
За календарем щеплень України вакцинація від дифтерії проводиться у 2-4-6-18 місяців, 6 років, 16 років і повторюється кожні 10 років.
Види вакцини проти дифтерії
Нині в Україні виникла серйозна проблема через велику кількість невакцинованих громадян. У цьому випадку ризикують підчепити хворобу і дорослі, які переносять дифтерію значно тяжче.
Коли не щеплений ніхто, то з вірусом люди зустрічаються в дитинстві. Коли щеплена половина, то шанси зустрітися з вірусом в дитинстві зменшуються, і вірус вражає дорослих. А дорослі хворіють набагато важче за дітей. І дорослі починають помирати,
– сказав лікар Комаровський.
Ще одним засобом профілактики є власна гігієна – треба часто мити руки, протирати предмети, які могла торкатись потенційно хвора людина, часто провітрювати приміщення, особливо якщо там перебуває велика кількість людей. І, звичайно, при перших же симптомах необхідно звернутись до лікарів – чим швидше діагностують дифтерію та почнуть лікування, тим менше шкоди вона завдасть організмові.
Коли робити щеплення від дифтерії
Щодо дифтерії та правця імунітет зберігається лише на 10 років, тому лікарі радять робити ревакцинацію – повторне введення вакцини кожні 10 років. Тому якщо вам вкололи останню дозу в 16 років, а вам зараз 30, то це не означає, що у вас є імунітет від цих хвороб.
За календарем щеплень України вакцинація від дифтерії проводиться у 2-4-6-18 місяців, 6 років, 16 років і повторюється кожні 10 років.
Крім того, у разі якщо вас раніше не вакцинували, то треба зробити як мінімум три щеплення вакциною АДП-М – спочатку перша доза, через місяць – друга, через 6 місяців після другої – третя.
З вакцинацією від кашлюка, дифтерії та правця як і з іншими хворобами в українців ще не все гаразд, оскільки необхідного рівня серед дітей у 95% ще не досягнуто.
Побічна дія вакцини від дифтерії
Як і будь-який лікарський препарат, вакцини можуть викликати реакції, проте ризик померти від дифтерії набагато вищий, ніж ризик серйозної реакції на вакцину. Серйозні реакції на вакцини вкрай рідкісні.
Побічні ефекти, такі як: болісні відчуття і припухлість в місці ін'єкції або невелике підвищення температури, це звичайне явище.
Ускладнення після щеплення АДП-М у дітей розвиваються дуже рідко. Як правило, їх частота не перевищує в середньому 2 випадки на 100 000 дітей.
До ускладнень слід віднести такі стани, як:
У Київській області є достатня кількість вакцини АДП-М (Td) – анатоксин дифтерійно-правцевий зі зменшеним вмістом антигенів (буква "М"). Для дорослих і підлітків.
У співбесіді виявляються також готовність дитини слухати учителя, вміння порівнювати, узагальнювати, її просторову уяву, особливість пам’яті та творчий потенціал дитини.
Співбесіду із дітьми та їх тестування проводять класоводи, учителі англійської мови, психолог. Приймаються діти, рівень готовності яких є достатнім (вище середнього рівня) для навчання у спеціалізованій школі.