ДЛЯ ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО 1 КЛАСУ ПОДАЮТЬСЯ ВІДПОВІДНІ ДОКУМЕНТИ:

Заява про здійснення 6 річного віку;

- Медична довідка;

- Свідоцво про народження.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ

1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Школа – це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, і нам важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.

2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.

Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.

3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.

4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються. Якщо дитина перебуває в задусі, у неї знижується активність, вона втомлюється, закатує істерики. Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.

5. Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (більше 8), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.

Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.

6. Часто дитина перед вибором: з якого завдання почати – з простого чи складного? Це залежить від того, як ваша дитина “вступає в діяльність”. Щоб це зрозуміти, треба поспостерігати: як дитина прокидається?

Є діти, які швидко встають, умиваються і починають усе робити. Коли така дитина їсть, вона спочатку з’їдає всі найсмачніші шматки і залишає несмачні наостанок. У такому ж режимі вона “вмикається” в усе нове. Тобто дуже швидко “входить” в урок – але й швидко втомлюється. Вона швидко здає контрольну роботу – але не факт, що там не буде помилок. Про таких дітей кажуть, що вони все схоплюють миттєво, але не зрозуміло, наскільки довго будуть це пам’ятати. Таким дітям треба складне давати на початку. І робити зарядку після уроку.

Натомість, є діти іншого типу – які довше розганяються. Вони “вмикаються” не так швидко – але довше йдуть. Ці діти переважно встають поволі, не з першого разу, зазвичай спочатку з’їдають несмачне, а смачні шматочки залишають наостанок. Таким дітям треба на розгін давати легкші завдання, а складні – потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику – якщо музика їх не відволікає. Або робити перед уроком зарядку.

7. Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”. Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб.

Рекомендації щодо проведення профілактичних заходів з недопущення поширення випадків COVID-19 в закладах громадського харчування та продовольчої торгівлі

Поширення випадків нової коронавірусної інфекції (COVID-19) в країнах Європейського союзу та країнах, що ділять спільний державний кордон з Україною, потребують підвищення рівня обізнаності, посилення та проведення додаткових профілактичних заходів в закладах громадського харчування та продовольчої торгівлі на всій території країни.

Загальна інформація про захворювання

Коронавірусна інфекційна хвороба COVID-19 була вперше виявлена в місті Ухань провінції Хубей Китайської народної республіки в грудні 2019 року.

Станом на 2 березня 2020 року в світі зафіксовано понад 89 000 випадків в 67 країнах, в тому числі в країнах, що мають спільний державний кордон з Україною – Білорусі, Румунії та Російській Федерації.

Вірус передається від людини до людини повітряно-крапельним шляхом при тісному контакті.

Основні профілактичні індивідуальні заходи

До основних індивідуальних профілактичних заходів належать:

 гігієна рук – часте миття з рідким милом або обробка спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після кожного контакту з тваринами, відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, перед приготуванням їжі тощо;

 гігієна кашлю – прикриття роту та носа при кашлі та чханні зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою, яку необхідно знешкодити відразу після використання;

 утримання від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі, або збереження обов’язкової дистанції та обмеження часу при контакті (не менше 1 метра);

 утримання від дотиків обличчя руками;

 у разі виникнення симптомів захворювання, таких як лихоманка, кашель, ломота в тілі тощо, слід залишитися вдома та утриматись від відвідувань місць скупчень людей;

 використання медичної маски за наявності респіраторних симптомів, перерахованих вище, її своєчасна заміна (кожні 3 години або негайно після забруднення) з подальшим знешкодженням та миттям рук з милом або обробкою рук спиртовмісним антисептиком відразу після знімання маски.

Інформаційні матеріали додаються.

Попереджувальні заходи з організації роботи

Необхідно:

 провести роз’яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників;

 роздрукувати та/або оновити інформаційні постери та нагадування персоналу про важливість та техніку миття рук та/або обробку рук спиртовмісними антисептиками;

 не допускати працівників, які мають ознаки респіраторних захворювань до роботи та обслуговування громадян;

 забезпечити та контролювати постійну наявність рідкого мила, одноразових паперових рушників, спиртовмісних антисептичних засобів як для персоналу, так і для відвідувачів;

 забезпечити наявність засобів індивідуального захисту (ЗІЗ) для кожного працівника з розрахунку 1 медична маска на 3 години роботи на особу та 1 флакон (100 мл) спиртовмісного антисептика на 1 особу на зміну (до 12 годин), провести відповідне навчання з використання та знешкодження відпрацьованих масок, серветок та встановити відповідний контроль за дотриманням правил;

 забезпечити можливість використання спиртовмісних антисептиків для відвідувачів;

 оновити контактну інформацію про заклади охорони здоров’я, які надають медичну допомогу при виникненні інфекційних хвороб та використовувати її в роботі, поширити серед працівників;

 користуватися послугами лише надійних постачальників, які дотримуються високих стандартів гігієни та вимог роботи з персоналом;

 забезпечити відвідувачів достатньою кількістю одноразових серветок на столах обслуговування (та при видачі меню на виніс).

Дезінфекція, прибирання та утилізація

Необхідно:

 забезпечити вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів та провітрювання не рідше, ніж кожні 3 години та після закінчення зміни;

 проводити обробку поверхонь, місць контакту рук відвідувачів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, барні стійки, дитячі кімнати, тощо) спиртовмісними дезінфекційними засобами з мінімальним терміном експозиції відповідно до інструкції;

 мінімізувати ручне миття посуду та, за можливості, забезпечити миття в посудомийних машинах при високих температурах;

 забезпечити окреме місце для знешкодження використаних персоналом засобів індивідуального захисту та одноразового посуду, що використовується, в пластикові пакети, що закриваються;

 забезпечити знезараження (дезінфекцію) зібраних матеріалів перед знешкодженням протягом або в кінці зміни.

Використання дезінфікуючих засобів

При дезінфекції необхідно використовувати стандартні дезінфекційні засоби, зареєстровані відповідно до законодавства, та які мають чинне Свідоцтво про державну реєстрацію. Необхідно дотримуватись інструкції до кожного окремого дезінфекційного засобу, в тому числі щодо дотримання його ефективної концентрації та експозиції (з дотриманням часу перебування на оброблюваній поверхні).

Для дезінфекції можуть використовуватись дезінфекційні засоби та антисептики, зареєстровані відповідно до чинного законодавства та мають чинне Свідоцтво про державну реєстрацію:

 антисептики для обробки шкіри рук – спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо);

 препарати для дезінфекції поверхонь з мінімальним терміном експозиції (експозиція від 30 сек до 2 хв) - спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо) для поверхонь, обладнання тощо – деззасоби на основі четвертинних амонієвих сполук чи хлорвмісні препарати (бажано таблетовані форми для забезпечення чіткого дозування)

Критерії розподілу об’єктів дезінфекції закладів громадського харчування, продовольчої торгівлі за ступенем ризику інфікування та режимами дезінфекції

Ступінь ризику інфікування Об’єкт дезінфекції Спосіб дезінфекції

Високий посуд, кухонне приладдя протирання, зрошування, замочування та занурення

шкіра рук персоналу миття рук з милом або спиртовмісним антисептиком

Середній

поверхні робочих столів, обладнання тощо протирання, зрошення

поверхні, що контактують з відвіду-вачами (столи, стільці, вітрини тощо) протирання, зрошення

Низький підлога, стіни, меблі тощо протирання, зрошення

Для отримання актуальної інформації, рекомендацій щодо планування та організації роботи та донесення її до працівників, користуйтесь надійними джерелами:

Розділ веб-сторінки Всесвітньої організації охорони здоров’я, присвячений новому коронавірусу:

https://www.who.int/health-topics/coronavirus

Веб-сторінки МОЗ України та ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»:

https://phc.org.ua/

https://moz.gov.ua/

Сторінки у мережі Фейсбук:

https://www.facebook.com/phc.org.ua/

https://www.facebook.com/moz.ukr

КЗ ЗЕЛЕНЬКІВСЬКИЙ НВК «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів – ДНЗ»

Н А К А З

16.12.2019 с. Зеленьки №129

Про використання мобільних телефонів

під час навчально-виховного процесу

З метою якісного забезпечення організації навчально-виховного процесу, поліпшення організації режиму роботи НВК, захист цивільних прав усіх суб’єктів освітнього процесу та сприяння підвищенню якості й ефективності одержування освітніх послуг, а також гарантії психологічно комфортних умов навчального процесу

НАКАЗУЮ:

1. Заборонити з 1 січня 2020 року використання мобільних телефонів у навчальному закладі всіма учасниками навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять.

2. Дозволити користуватися мобільним телефоном лише під час перерв у беззвуковому режимі.

3. У разі порушення порядку користуватися мобільним телефоном на перший раз порушнику висловити попередження із записом у щоденник, вдруге – вилучити телефон та повернути лише батькам без права наступного користування.

4. Адміністрація НВК не несе відповідальності за збереження мобільного телефона та його пошуки у разі зникнення. Відповідальність за збереження телефона лежить тільки на його власнику.

5. Заступнику директора з виховної роботи Оксентіюк Л.О. до 25.12.2019 року ознайомити учнів та педагогічних працівників НВК зі змістом даного наказу на шкільній лінійці, а також розмістити на стенді учнівського самоврядування.

6. Адміністратору сайту НВК Люфт В.В. розмістити даний наказ на сторінках «Офіційна інформація», «На допомогу батькам» шкільного сайту.

7. Класним керівникам 1-11 класів:

7.1. До 25.12.2019 ознайомити учнів з правилами використання мобільного телефона у громадських місцях і навчальному закладі.

7.2. До 25.12.2019 року ознайомити батьків зі змістом даного наказу.

8. Відповідальність за виконання наказу покладаю на заступника директора з виховної роботи Оксентіюк Л.О..

9. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор НВК Л.П. Генералова

ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ

під час навчально-виховного процесу

· Суворо заборонено використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу в школі.

· Під час уроків, виховних годин чи позакласних заходів, а також під час перебування в шкільній бібліотеці необхідно вимикати або переводити телефон у режим «без звуку».

· Під час проведення уроків чи інших заходів мобільний телефон не повинен знаходитися на робочому місці.

· Якщо ж ця заборона буде порушена, то вчитель має право вилучити телефон і повернути його батькам учня.

· Терміново зв’язатись з кимось по телефону можна тільки під час перерви.

· Не залишати без догляду мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.

· Відповідальність за збереження мобільних телефонів адміністрація та педагогічний колектив НВК не несе.

· У випадку крадіжок мобільних телефонів дирекція та вчителі не вживають жодних заходів щодо їх пошуку.

· Заборонено фотографувати мобільним телефоном, робити звукові записи або ж знімати ним відео – як під час перерв, так і під час уроків, виховних годин.

· Не використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.

Чим так небезпечна дифтерія: симптоми, профілактика та лікування

Після спалаху кору Україна стоїть на порозі ще одної небезпечної інфекційної хвороби – дифтерії. У жовтні 2019 року випадки захворювання на дифтерію виявили на Закарпатті та у Києві, проте люди вакцинуватись не поспішають, а сироваток не вистачає.

За словами відомого лікара Євгена Комаровського, ця інфекція є небезпечніша від кору, адже смертність від дифтерії складає 50%. Про симптоми дифтерії, а також її профілактику та лікування читайте у матеріалі Здоров'я 24.

Дифтерія– гостра інфекційна хвороба. Переважно вона вражає органи серцево-судинної, дихальної та нервової систем, а також надниркових залоз. На місці, яке вражає інфекція, виникає запальний процес з фібринозним нальотом.

Шляхи зараження

Мікроб дифтерійна паличка є збудником дифтерії. Найчастіше дифтерія поширюється при чханні, кашлянні чи диханні, заразитись нею можна також через посуд, іграшки, канцелярські товари, та інші речі, яких торкався носій.

Трапляються випадки, коли збудник дифтерії проникає в організм через слизову ока, шкіру, рани або слизові оболонки статевих органів.

До речі, носіями дифтерійної палички можуть бути люди, які не мають симптомів захворювання, але в носоглотці у них живуть, розмножуються і виділяються з кашлем і чханням небезпечні мікроорганізми.

Різновиди дифтерії

Враховуючи місця ураження дифтерійною інфекцією, виокремлюють такі форми захворювання:

  1. Дифтерія носоглотки (мигдалин);
  2. Дифтерія дихальних шляхів (гортані, трахеї, бронхів);
  3. Дифтерія носа;
  4. Дифтерія очей;
  5. Дифтерія статевих органів;
  6. Дифтерія шкіри;

Три останні форми трапляються вкрай рідко. А от найпоширенішою є форма дифтерії мигдалин.

Дифтерія в Украні
Дифтерія має кілька форм, найпоширеніша: дифтерія мигдалин

Симптоми

Перші симптоми дифтерії можуть нагадувати звичайну ангіну: біль у горлі, загальне погіршення самопочуття, підвищення температури тощо. При цьому при дифтерії на мигдалинах чи інших уражених інфекцією органах з’являється сіро-білий наліт. Коли хворий видаляє цей наліт, то рана починає кровоточити, а через деякий час наліт знову проступає.Також при дифтерії з'являється специфічний солодкуватий запах з рота. Через деякий час уражене місце може набрякати. Одним із симптомів дифтерії є набрякле горло

Особливо небезпечно цей симптом протікає у дітей. Тоді може виникнути задуха, це може призвести навіть до смерті.

Небезпечним є не лише сама дифтерія, але й ускладнення, які вона може викликати. Зокрема, пережита хвороба може призвести до ураження центральної нервової системи (параліч дихальних м'язів: шиї, голосових зв'язок і піднебіння) та міокардитів. Внаслідок паралічу дихання людина може померти.

Лікування

Хворих навіть з підозрою дифтерії одразу ж госпіталізують в інфекційний стаціонар. Основним методом лікування є введення пацієнту антитоксичної протидифтерійної сироватки. Щоправда, перед цим хворий проходить тести на чутливість до компонентів препарату.

Паралельно з цим медики проводять дезінтоксикаційну терапію, хворому також вводять курс антибактеріальних препаратів, зокрема антибіотиків. Крім того, у цей період пацієнту треба вживати якомога більше рідини.

Профілактика та щеплення

Найефективнішим методом профілактики є щеплення. Щоправда, вакцина не дає 100% гарантії уберегти людину від ураження, однак у хворого із щепленням дифтерія протікає у значно легшій формі або симптоми можуть зовсім не проявлятись. У другому випадку людина є лише носієм.

Дифтерія в Україні
За календарем щеплень України вакцинація від дифтерії проводиться у 2-4-6-18 місяців, 6 років, 16 років і повторюється кожні 10 років.

Види вакцини проти дифтерії

  • АКДП (DTP) або АцКДС
    Вакцина кашлюково-дифтерійно-правцева адсорбована (Diphtheria (дифтерія), Pertussis (коклюш), Tetanus (правець)).
    Містить дифтерійний і правцевий анатоксини й коклюшні мікробні клітини. Іноді пишеться буква "ц", яка позначає, що компонент кашлюку у вакцині суцільно клітинний. Для дітей до 4 років.
  • АаКДП (DTаР)
    Вакцина від дифтерії, правця та кашлюку, маленька "а" означає, що компонент кашлюку ацелюлярний (безклітинний), тобто в складі не ціла мікробна клітина, а її частини (антигени).
  • АаКДП (Tdap)
    Вакцина від дифтерії, правця та кашлюку, але компонент кашлюку ацелюлярний, і містить зменшену дозу коклюшу та дифтерії. Для дітей і дорослих.
  • АДП (DT) – анатоксин дифтерійно-правцевий.
  • АДП-М (Td) – анатоксин дифтерійно-правцевий зі зменшеним вмістом антигенів (буква "М"). Для дорослих і підлітків.
  • АП (TT) – анатоксин правцевий (Tetanus Toxoid). Застосовується для екстреної профілактики правця, але краще використовувати АДП-М.
  • АД-М – зі зменшеним вмістом дифтерійного анатоксину. Може використовуватися для ревакцинацій, якщо раніше була введена АП при травмі.

Нині в Україні виникла серйозна проблема через велику кількість невакцинованих громадян. У цьому випадку ризикують підчепити хворобу і дорослі, які переносять дифтерію значно тяжче.

Коли не щеплений ніхто, то з вірусом люди зустрічаються в дитинстві. Коли щеплена половина, то шанси зустрітися з вірусом в дитинстві зменшуються, і вірус вражає дорослих. А дорослі хворіють набагато важче за дітей. І дорослі починають помирати,
– сказав лікар Комаровський.

Ще одним засобом профілактики є власна гігієна – треба часто мити руки, протирати предмети, які могла торкатись потенційно хвора людина, часто провітрювати приміщення, особливо якщо там перебуває велика кількість людей. І, звичайно, при перших же симптомах необхідно звернутись до лікарів – чим швидше діагностують дифтерію та почнуть лікування, тим менше шкоди вона завдасть організмові.

Коли робити щеплення від дифтерії

Щодо дифтерії та правця імунітет зберігається лише на 10 років, тому лікарі радять робити ревакцинацію – повторне введення вакцини кожні 10 років. Тому якщо вам вкололи останню дозу в 16 років, а вам зараз 30, то це не означає, що у вас є імунітет від цих хвороб.

За календарем щеплень України вакцинація від дифтерії проводиться у 2-4-6-18 місяців, 6 років, 16 років і повторюється кожні 10 років.

Крім того, у разі якщо вас раніше не вакцинували, то треба зробити як мінімум три щеплення вакциною АДП-М – спочатку перша доза, через місяць – друга, через 6 місяців після другої – третя.

З вакцинацією від кашлюка, дифтерії та правця як і з іншими хворобами в українців ще не все гаразд, оскільки необхідного рівня серед дітей у 95% ще не досягнуто.

Побічна дія вакцини від дифтерії

Як і будь-який лікарський препарат, вакцини можуть викликати реакції, проте ризик померти від дифтерії набагато вищий, ніж ризик серйозної реакції на вакцину. Серйозні реакції на вакцини вкрай рідкісні.
Побічні ефекти, такі як: болісні відчуття і припухлість в місці ін'єкції або невелике підвищення температури, це звичайне явище.

Ускладнення після щеплення АДП-М у дітей розвиваються дуже рідко. Як правило, їх частота не перевищує в середньому 2 випадки на 100 000 дітей.

До ускладнень слід віднести такі стани, як:

  1. важкі алергічні реакції (анафілактичний шок, ангіоневротичний набряк);
  2. менінгіт;
  3. енцефаліт;
  4. шок.

У Київській області є достатня кількість вакцини АДП-М (Td) – анатоксин дифтерійно-правцевий зі зменшеним вмістом антигенів (буква "М"). Для дорослих і підлітків.

Шановні батьки!

Головне управління ДСНС України у Київській області вкрай стурбоване зростанням кількості пожеж та загибелі на них людей, особливо дітей.

Тому звертаємося до Вас з проханням:

- Не залишайте без нагляду на тривалий час своїх малолітніх дітей.

- Такі небезпечні предмети як сірники та запальнички, зберігайте лише в місцях недоступних для малечі.

- Не дозволяйте їм користуватися електронагрівальними та газовими приладами, слідкувати за розпаленими печами.

- Забороняйте їм привабливі та водночас небезпечні забави з петардами, саморобними хлопавками та іншими вогненебезпечними предметами.

Пояснюйте дітям небезпеку і наслідки гри з вогнем. Зробіть все, щоб небезпечні ігри дітей з вогнем стали неможливими

З метою зменшення кількості пожеж, загибелі та травмування людей на них на території Київської області надсилаємо дану експрес-інформацію для інформування працівників та проведення роз’яснювальної роботи в трудових колективах.

Ситуація в області з пожежами залишається складною. Так з початку 2018 року в області сталося 5203 пожежі, з них переважна більшість у пожеж у житловому секторі. Під час пожеж виявлено тіла 93 загиблих. Пошкодження отримали 75 громадян. Занепокоєння викликають пожежі у житловому секторі. Переважна більшість загиблих втратили життя у власному помешканні. Так, лише з початку листопада випадки загибелі людей відбулися:

5 листопада у Білоцерківському районі під час гасіння пожежі співробітниками ДСНС виявлено тіла господині 1963 року народження та її сина 2004 року народження.

6 листопада в м. Узин Білоцерківського району внаслідок пожежі загинуло 3 осіб, двоє з яких діти 2016 та 2017 року народження.

Також, 6 листопада до оперативно-диспетчерської служби Фастівського району надійшло повідомлення про пожежу в житловому будинку. Під час гасіння, в одній із кімнат рятувальники виявили тіло чоловіка.

З настанням зимового опалювального сезону, часу, коли розпочалося інтенсивне використання усіх можливих обігрівальних приладів, небезпека виникнення пожеж набирає загрозливих масштабів.

Основним причинами пожеж залишаються порушення правил експлуатації електрообігрівальних приладів та пічного опалення, перевантаження внутрішньої електромережі, необережне поводження з вогнем осіб в нетверезому стані. Трагічні випадки частіше виникають там, де діти залишаються в дома одні, без нагляду дорослих в закритих квартирах, будинках, де топляться печі або ввімкнені в електромережу електропобутові прилади. З настанням холодів виникають пожежі у підвалах багатоповерхових будинків, жертвами яких стають особи без певного місця проживання, так і діти. Небезпечні такі пожежі виділенням великої кількості диму, що проникає в під’їзди та квартири, загрожуючи життю його мешканцям.

Тому щоб уникнути трагедії слід дотримуватися таких правил:

- не використовуйте саморобні електронагрівачі;

- не експлуатуйте печі,що мають тріщини;

- не використовуйте для обігріву приміщень газові плити;

- не слід сушити над запаленою газовою плитою ніякого одягу - він пересохне і спалахне;

- не залишайте без нагляду розпалені печі та включені електронагрівальні прилади;

- не слід палити груби і печі з незакритою топкою;

- не захаращуйте підвали сміттям, вхідні двері зачиняйте на надійні замки;

Знання елементарних правил пожежної безпеки допоможе уникнути загорання, а знання першочергових дій у разі пожежі - допоможе зберегти життя!

Про організацію харчування в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах

Департамент освіти і науки інформує, що згідно із Законом України «Про внесення змін та визначення такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» відбулися зміни щодо організації харчування дітей у дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах.

Пункт 1 частини першої статті 30 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (зі змінами) про повне державне забезпечення дітей у державних та комунальних дошкільних навчальних закладах шляхом безоплатного виховання і надання щомісячної допомоги виключено.

Харчування дітей дошкільного віку, які мають статус постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у дошкільних навчальних закладах здійснюється на загальних підставах. Відповідно до змін у статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі у розмірі, що становить не менше 60 відсотків (у міській місцевості) та не менше 40 відсотків (у сільській місцевості) від вартості харчування на день, решта суми – за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Від плати за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі звільнюються батьки в сім'ях яких сукупний дохід на кожного члена сім'ї не перевищує рівня прожиткового мінімуму, який щороку встановлюється законом про Державний бюджет України, а також батьки, що отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям». Сім'ям, які мають трьох і більше дітей, плата за харчування у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі зменшується на 50 відсотків.

Безоплатне харчування учнів загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, студентів коледжів та технікумів, розташованих на територіях радіологічного забруднення передбачене пунктом 11 статті 30 Законі України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у січні-березні 2015 року здійснюватись не буде у зв’язку з процедурою проведення закупівель. Учні харчуються за рахунок батьківських коштів. Ці кошти компенсуються батькам районними та міськими управліннями праці та соціального захисту населення.

Харчування учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за кошти місцевих бюджетів районів та міст.

Поради батькам

Людина - істота суспільна.(Арістотель)

Учітесь, читайте і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь. .. (Т.Шевченко)


Які батьки не мріють про те, щоб їхні чада зростали здоровими, щасливими і, звичайно, вдячними? Та далеко не всі досягають заповітної мети. Інакше давно зникла б горезвісна проблема батьків і дітей. Як же правильно виховувати своїх нащадків? Ось поради американського психолога Віктора Кляйна.
1. Стимулюйте інтелект дитини.
Створюючи необхідне середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку дошкільника на 25—30 одиниць чи, навпаки, знизити його на 50—80 одиниць (якщо життя дитини буде одноманітним, нецікавим і безрадісним).

2. Формуйте у дитини самоповагу.
Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним під час прийняття рішень: у виборі друзів, у коханні, профорієнтації . . .

3. Навчіть дитину спілкуватися.
Для цього необхідні щонайменше п'ять таких чинників:
•щира любов батьків (породжує почуття захищеності);
•доброзичливість інших дорослих, не лише рідних і близьких (рятує від комплексів);
•зовнішня привабливість дитини, а особливо — підлітка (одяг, манери);
•обгрунтована впевненість у собі (кожний у чомусь сильний) ;
•хороший запас слів (як інакше спілкуватися?)

4. Стежте за тим, щоб дитина не перетворилася на «телемана».
Coціологи запевняють, що дошкільнята проводять перед екраном телевізора у середньому до 50 годин на тиждень. Медики вважають, що це гальмує розвиток лівої півкулі головного мозку, відповідальної, зокрема, за розвиток мовлення. Телепередачам слід протиставити заняття спортом, музикою, читання, корисну домашню роботу..

Інформація для батьків, діти яких йдуть до 1-го класу

Що потрібно дитині, яка йде до 1-го класу:

  • Форма, ранець, змінне взуття.
  • Пенал з набором для першого класу.
  • Папка для праці, живопису та зошитів.
  • Приладдя для уроків праці: кольоровий папір, картон, ножиці, клей для паперу „ПВА”, голки, нитки, лінійка, олівець простий, кольорові олівці (12-24). Альбом для малювання (24 арк.), пензель для малювання.
  • Спортивна форма, спортивне взуття.
  • Решту інформації Ви можете дізнатися в школі.

При прийомі дітей до школи у ході співбесіди будуть враховуватись:

  • Загальна готовність дитини до школи (фізичний розвиток, навички самообслуговування, санітарно-гігієнічні навички, готовність руки);
  • Психологічна готовність дитини до школи;
  • Інтелектуальна готовність дитини до школи (найпростіші форми мислення та психічні процеси);
  • Розвиток мови і мовлення;
  • Рівень засвоєння програми дитячого садка.

Будуть використані тести, що дають можливість виявити:

  • Психолого-соціальну зрілість (С.Банкова);
  • Розвиток сенсорних здібностей і пам’яті (О.Барашніков, І.Барашнікова);
  • Сталість уваги (Рей);
  • Зорову пам’ять (Бернштейн);
  • Логічне мислення (О.Барашніков, І.Барашнікава);
  • Сенсомоторні здібності, витончену координацію рухів (А.Керн, І.Ірасек);
  • Рівень розумового розвитку (Ю.З.Гільбух, В.А.Георгіївська).
На другому етапі перевіряються уміння і навички, що мають бути сформовані у дітей 6-ти років за програмою дитячого садка:
  • Рівень розвитку зв’язного мовлення;
  • Фонетичне сприймання;
  • Здатність до лексичного морфологічного і синтаксичного узагальнень;
  • Уміння читати і переказувати казку;
  • Розуміння відношень між числами і цифрами;
  • Рахунок, порівняння чисел у межах десяти;
  • Додавання і віднімання у межах десяти;
  • Вміння розв’язувати прості задачі;
  • Вміння порівнювати геометричні фігури за величиною і формою;
  • Знання про характерні особливості пір року, сезонні особливості;
  • Знання про рослин і тварин рідного краю;
  • Вміння орієнтуватись у часі;
  • Розуміння необхідності дбайливого ставлення до інших людей та природи, що нас оточує;

У співбесіді виявляються також готовність дитини слухати учителя, вміння порівнювати, узагальнювати, її просторову уяву, особливість пам’яті та творчий потенціал дитини.

Співбесіду із дітьми та їх тестування проводять класоводи, учителі англійської мови, психолог. Приймаються діти, рівень готовності яких є достатнім (вище середнього рівня) для навчання у спеціалізованій школі.

Кiлькiсть переглядiв: 313

Коментарi